דברו איתנונווטו אלינו
  • ראשי /גוגל, עדכון אלגוריתם ויונה אחת

16

Apr

גוגל, עדכון אלגוריתם ויונה אחת

עד לפני שנה לא ייחסו לעדכון Pigeon חשיבות רבה בישראל, העדכון אמנם משפיע בצורה גורפת בארה"ב אך בישראל הוא לא נראה כאיום מתקרב. אז הגיע הרגע לעשות שינוי בתוכניות ולהיות מוכנים לבואו. עדכון "יונה 2.0" עתיד להשפיע על תוצאות חיפוש מקומיות והוא צפוי להיות תנאי הכרחי לקיום עסקים ושירותים בעלי בית עסק מקומי ברשת.  

מי נחשב לעסק מקומי?

עסק מקומי – הוא עסק בעל מקום פעילות מוגדר כמו: משרד, חנות, אולם וכל עסק בעל כתובת נמען אחת.  אם מדובר ברשת גדולה בעלת מספר סניפים, כל סניף מוגדר בעיני גוגל כעסק מקומי בפני עצמו.

 

איך זה עובד?

אנשים רבים נוטים לחפש בגוגל באמצעות הטלפון הסלולארי. כדי למצוא מוצר או שירות באזור מסוים אנו לרוב מציינים את השירות + אזור השירות בשורת החיפוש של גוגל. לדוגמא: "מסעדה סינית בתל אביב". בדף התוצאות של גוגל מתקבלות 10 תוצאות אורגניות המתייחסות לביטוי אותו חיפשנו. סבירות גבוהה מאד שנקבל בתוצאות החיפוש מסעדות פופולאריות וותיקות שמגדירות עצמן כמסעדה בתל אביב.

עם זאת, ישנם נותני שירותים שאינם תלויים במיקומם. לדוגמא, אם אני אשב בבית קפה בת"א ואחפש בגוגל "עורך דין מסחרי", אנו לא מחפשים בית עסק או משרד עם מיקום ספציפי ייעודי ולכן נראה מגוון תוצאות העונות לביטוי החיפוש.  אך מה יקרה אם אחפש את אותו הביטוי כשאשב בבית קפה בחיפה? כנראה שנראה רצף תוצאות שונה לגמרי מאותו מכשיר סלולרי. 

 

איך זה קורה? 

העדכון החדש של גוגל רוצה לתת לך את השירות הטוב, היעיל והקרוב ביותר אליך. כשאנו מחוברים לחשבון הגוגל שלנו (Gmail, Google+, YouTube) גוגל יודע לזהות את המקום ממנו אנו גולשים והוא מציע לך את השירותים הקרובים ביותר למקום הימצאותך, כך שאם אחפש "מסעדה סינית" כשאני שוהה בתל אביב ככל הנראה ש-3-4 תוצאות אורגניות יושפעו בהתאם למקום ממנו אני מבצע את החיפוש ויותאמו לו, כלומר מתוך 10 תוצאות אורגניות 3-4 תוצאות יהיו רלוונטיות רק לתל אביב כאשר אלו הן המסעדות המוגדרות בתל אביב כ"עסק מקומי". בשאר התוצאות יופיעו מותגים חזקים או עסקים נוספים, וותיקים ומוכרים בתחום.  לעומת זאת, אם אחפש את אותו הביטוי כשאני בירושלים, אקבל 3-4 תוצאות שונות על פי בתי עסק מקומיים בירושלים ש"תפסו" את מקומם של עסקים מקומיים שראינו בתוצאות החיפוש מהעיר תל אביב.

 

איך מתכוננים לעדכון 2.0 Pigeon?

אם אתם עונים על ההגדרה "עסק מקומי" כדאי לרשום את בית העסק ב- Google my business בלחיצה על הקישור הבא: https://www.google.com/business/ שם תוכלו להגדיר שעות פעילות מדויקות, כתובת ( אותה תצטרכו לאמת בהמשך ע"י מכתב הכולל קוד מיוחד שיגיע לבית העסק וכך תירשמו לGoogle places כעסק מקומי), תוכלו לייצר דירוג כוכבים על ידי ביקורות הגולשים ועוד פעולות שיעזרו לכם להיות הכי רלוונטיים לקהל הלקוחות שלכם.

חשוב לציין שחיפושים הכוללים את אזור השירות לא יושפעו, כך שהתוצאות עבור "מסעדה סינית בתל אביב" יהיו זהות מכל מקום חיפוש בארץ. אך אם יש לך מסעדה סינית בירושלים, כדאי להירשם כעסק לוקאלי וגוגל יפנה אליכם את החיפושים הרלוונטיים והממוקדים ביותר מאנשים שבסביבת בית העסק שדורשים אותו וככל הנראה גם יגיעו ליהנות ממנו. 

 

רוצים להמשיך ולהתעדכן בכל מה שחם בתחום קידום אתרים? בואו להיות חברים בדף ה-facebook שלנו.

אודותינו

אפסייט קידום אתרים (לשעבר "נקסטרגט אינטראקטיב") עוסקת מזה 12 שנים (וואו, אנחנו מבוגרים) בקידום אתרים ושיווק און-ליין.

אנחנו מאמינים בשיווק ממוקד לצרכים שלכם תוך כדי למידה והבנה לפרטים של השירות או המוצר המוצע על ידכם.

הדבר היחיד שמניע אותנו הוא הצלחה. ההצלחה שלנו וההצלחה שלכם.

 

  

שמרו על קשר

קהילת ניו יורק 19, תל אביב

טלפון: 077-8855657

פקס: 03-5474645

דוא"ל: clients@upsite.co.il

     

פנייתך התקבלה.

נציג מטעמנו יצור עמך קשר בהקדם.

התרחשה שגיאה