דברו איתנונווטו אלינו
  • ראשי /פייסבוק ככלי שיווקי

פייסבוק ככלי שיווקי

פייסבוק הוא רשת חברתית וגם כלי עסקי

מאז נכנסו הרשתות החברתיות אל חיינו - השתנו חיינו ללא היכר. אנחנו מדברים אחד עם השני בצורה מעט שונה, אנחנו משתפים חוויות, התנסויות, רגשות וכו' בצורה שונה. מאז הפריצה הגדולה של פייסבוק, נראה כי אין כמעט אדם שיש לו גישה לאינטרנט ואין לו חשבון בפייסבוק. אם נוסיף על כך גם את העובדה שהמשתמשים בפייסבוק מעבירים מידע אישי רב לאתר, הרי שפייסבוק הוא כלי ראשון במעלה בכל מה שנוגע לפרסום באינטרנט. פרסום בפייסבוק לצד קידום מאמרים בגוגל, ואפילו פרסום ממומן בגוגל, הוא כמעט בגדר חובה – אם אתם רוצים להבטיח שהאתר שלכם יקבל את מלוא החשיפות.

פילוח זה שם המשחק

גם קידום אתרים בגוגל וגם פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק הם לא עניינים רנדומאליים. במה שנוגע אל קידום אתרים בגוגל הרי שמילות החיפוש הן רק חלק – משמעותי מאוד אמנם, אבל רק חלק – באופן בו מסנן מנוע החיפוש את התוצאות אשר מוצגות למשתמש. מלבד הופעתן של מילות המפתח של קידום אתרים בגוגל, מנוע החיפוש גם משתמש בפרמטרים נוספים הכוללים את השעה ביום, המקום הגיאוגרפי המוערך, המחשב ממנו אתם מחפשים, סוג מערכת ההפעלה, סוג הדפדפן שאתם משתמשים בו ועוד הרבה – במקומות שונים פורסם שגם בלי שנהיה מחוברים לחשבון שלנו בגוגל, יש כ-57 פרמטרים שונים שגוגל בודקת.

הסיבה לכך היא פילוח: לא כל פרסומת שאנחנו מעלים, אנחנו רוצים שתגיע לכל אחד. כשם שמי שרוצה לפזר פליירים בתיבות דואר לשירות אקסקלוסיבי ויוקרתי לא יעשה זאת בבתים בשכונות עוני (כדי לא לבזבז משאבים), כך גם אנחנו רוצים שהפרסומות שלנו תגענה רק אל קהל היעד שאנחנו רוצים ולא סתם לכל אחד. בזכות כל המידע שפייסבוק אוסף על המשתמשים שלו  (דבר שמוכר בתור מהפכת הלייק), הוא יכול להציע פילוח ברמה של סוכנות ביון כמעט. רוב האנשים אינם ממדרים את פייסבוק ומשתפים בו מידע אישי רב. אם תחשבו על זה, פייסבוק יודע עלינו המון דברים: הוא יודע את הגיל והמין שלנו, הוא יודע את העיר בה אנחנו גרים, המצב המשפחתי, העדפות מיניות, אילו שפות אנחנו מדברים, רמת השכלה (ואפשר להסיק מכך על מצב סוציו-אקונומי), מספר החברים, רמת הפעילות שלנו ואפילו את הדעות הפוליטיות שלנו לפעמים. כל אלה הם מכרה זהב עבור מפרסמים. כך למשל קורה, שנשים רווקות בגילאי 30+ מקבלות פרסומות באתר על בנקי זרע וכו'...

רק חלק מהמארג של הפרסום באינטרנט!

אם כך, קידום אתרים בגוגל הוא כלי חשוב, אבל קידום אתרים בגוגל הוא רק חלק מהמארג של הפרסום באינטרנט. קידום אתרים בגוגל מאפשר לנו להבטיח כי האתר יעלה במקום גבוה בתוצאות החיפוש של מי שיחפש אותנו; קידום מכירות ופרסום באמצעות פייסבוק הוא כבר ליגה אחרת. פרסום בפייסבוק לקידום העסק מאפשר לנו פרסום הרבה יותר ממוקד רק אל קהל היעד המסוים שלנו. אם קידום אתרים בגוגל מאפשר לנו להציב את האתר שלנו במקום טוב יותר בחיפוש, אז פייסבוק מאפשר לנו ממש אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים בדמות שאלות, סטאטוסים ועוד. קידום אתרים בגוגל איננו מציע לנו פידבק על העדפות הלקוחות באשר לדברים שונים. בניית אתר מהירה טובה אולם השלמה של הקידום באמצעות פייסבוק יכול בהחלט לסייע. קידום אתרים בגוגל מתמקד אך ורק בכך שהאתר שלנו יופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש. השילוב של קידום אתרים בגוגל עם פרסום בפייסבוק הוא דרך המלך להבטיח את החשיפה המקסימאלית למוצר או לשירות שאתם מציעים.

על ידי עמודי מעריצים, אפשר להגיע למאות ואפילו לאלפי אנשים, אשר בלחיצת כפתור יקבלו את העדכונים שלכם. ככל שהם יאהבו את העדכונים, הרי שגם החברים של החברים של העמוד יוכלו לראות את התכנים. יכול להיות משהו טוב יותר מזה לפרסום?

  • פייסבוק ככלי לשיווק

אודותינו

אפסייט קידום אתרים (לשעבר "נקסטרגט אינטראקטיב") עוסקת מזה 12 שנים (וואו, אנחנו מבוגרים) בקידום אתרים ושיווק און-ליין.

אנחנו מאמינים בשיווק ממוקד לצרכים שלכם תוך כדי למידה והבנה לפרטים של השירות או המוצר המוצע על ידכם.

הדבר היחיד שמניע אותנו הוא הצלחה. ההצלחה שלנו וההצלחה שלכם.

 

  

שמרו על קשר

קהילת ניו יורק 19, תל אביב

טלפון: 077-8855657

פקס: 03-5474645

דוא"ל: clients@upsite.co.il

     

פנייתך התקבלה.

נציג מטעמנו יצור עמך קשר בהקדם.

התרחשה שגיאה