דברו איתנונווטו אלינו
  • ראשי /קידום אורגני או קידום ממומן - מה עדיף?

07

May

קידום אורגני או קידום ממומן - מה עדיף?

אז מה משתלם יותר?  להשקיע בקידום אורגני המניב תוצאות לאורך זמן ודורש השקעה רבה, או שמא ל"רכוש" גולשים מגוגל באמצעות פרסום ממומן ולהשיג תוצאות מהירות במינימום השקעה.

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית והיא תלויה במספר רב של גורמים כדוגמת, מה מטרת הקידום, סוג המוצר, ה-cashflow של בית העסק, התקציב המוקצה ועוד...

ננסה לעמוד תחילה על ההבדלים המהותיים בין שני סוגי הקידום.

 

קידום אורגני

יתרונות

1. הופעה ללא הגבלת הקלקות - כיוון שהקידום האורגני הוא למעשה התוצאות ה"אובייקטיביות" בגוגל, תוצאות שאינן מונועת מאינטרס מסחרי, אין למעשה כל הגבלה על כמות ההקלקות שניתן לקבל על התוצאה וההופעה היא 24/7 ללא תלות בתקציב.

2. עפ"י נתונים רשמיים של גוגל כמות ההקלקות על התוצאות האורגניות גבוהה בהרבה מכמות ההקלקות על המודעות הממומנות.

3. בעיני גולשים רבים, התוצאות האורגניות נחשבות יוקרתיות יותר והם מניחים כי אתר שמופיע גבוה במיקומים האורגניים במילת חיפוש ספציפית הוא אוטוריטה בתחום זה.

4. קידום אורגני נכון שמוביל לבנייית מבנה תוכן איכותי מוביל פעמים רבות לעליה במיקומים גם בביטויים שאינם מוגדרים מראש בתהליך הקידום. ביטויים אלה נקראים ביטויי זנב ארוך, והם מניבים לאתר בד"כ כמות כניסות חודשית שווה ואף גבוהה יותר מהכניסות המגיעות דרך המילים הראשיות.

5. לאורך זמן, במידה והקידום האורגני נכון והאתר מגיע למיקומים רלוונטיים העלות פר גולש נמוכה יותר מהעלות לגולש בממומן.

 

חסרונות 

1. זמן הגעה לתוצאות - הקידום האורגני הוא תהליך מתמשך, ההגעה לתוצאות לוקחת פרק זמן מינימלי של כמה חודשים בביטויים בעלי נפח חיפוש משמעותי. בזמן זה בית העסק משלם בעבור הקידום האורגני, אך עדיין לא נהנה מהפירות שלו.

2. השקעה בתכנים - קידום אורגני נכון דורש השקעה בלתי פוסקת בהכנסת תכנים איכותיים לתוך האתר. תכנים איכותיים שמעניינים את הגולשים שלכם וגורמים להם לבצע אינטראקציות שונות באתר  תורמים בצורה משמעותית לקידום האורגני.

3. השקעה באתר - לעתים רבות הקידום האורגני דורש עבודה תכנותית בתוך האתר כדי להתאימו לדרישות של גוגל. דוגמה קטנה היא העדכון האחרון של גוגל בכל הקשור להתאמה למובייל. אתר שאינו מותאם למובייל יחל לאבד עם הזמן דירוגים במנוע החיפוש. עדכון מעין זה יניע את חברת הקידום שלכם לדרוש מכם התאמה של האתר.

 

קידום ממומן

יתרונות

1. מיקומים - בקידום ממומן הפקטור המשמעותי ביותר למיקום המודעה הוא המחיר לקליק אותו מוכן לשלם בעל העסק פר ביטוי חיפוש. ככל שהקליק המוצע גבוה יותר, כך תופיעה המודעה גבוה יותר. גוגל בודק כמובן את רלוונטיות המודעה ודף הנחיתה לביטוי החיפוש בו רוצים להופיע ונותן על כך ציון שמשפיע על המיקום, אך בממומן גוגל "סלחן" בהרבה ביחס לאורגני ובמידת השקעה מועטה מאד ניתן לקבל ציון גבוה.

2. מהירות - קמפיין ממומן יכול לעלות תוך שעה לאוויר, לקבל מיקומים והקלקות

3. אין יתרון לגודל או לוותק - כיוון שהפקטור המשמעותי ביותר הוא המחיר לקליק (ומידת רלוונטיות מינימלית), גם אתר שעלה לאוויר אתמול יכול להופיע כבר היום במיקומים ראשונים במילות חיפוש תחרותיות מעל מתחרים גדולים ממנו ללא קשר לעוצמת המותג שלו או לוותק הקמפיין.

4. תשלום על הקלקות בלבד. אין תשלום עבור עצם החשיפה אלא רק עבור גולשים שהקליקו על המודעה ונכנסו לאתר.

5. שליטה במילות המפתח - ממשק הניהול של adwords מאפשר שליטה מלאה במילות המפתח וברמת החשיפה, לדוגמא, המפרסם יכול להחליט האם להופיע רק למי שחיפש את הביטוי המדויק "טיסות לניו יורק", את כל מי שהמילים "טיסות ו "ניו יורק" מופיעות בתוך החיפוש לו, בסדר הזה או בסדר אחר.

6. שליטה בתקציב - המפרסם מגדיר את התקציב היומי אותו הוא מעוניין להוציא. אם התקציב לא נוצל, הוא לא מחויב. ניתן לקבוע תקציב יומי גם לכל קמפיין ספציפי בתוך מסע הפרסום.

7. גמישות - הממשק של adwords מאפשר שליטה מלאה בכל אחד מהפרמטרים במסע הפרסום, ניתן לעצור קמפיינים, להעלות קמפיינים, לעצור מילים מסוימות, להוסיף מילים, לשנות תקציב או כל דבר אחר בכל רגע נתון.

8. ניתוח תוצאות - כיום חלק גדול מהתנועה האורגנית לאתר מופיעה באנליטיקס כ-notprovided, כך שבעצם קשה לדעת מאילו מילות מפתח הגיעו הגולשים, עובדה שמסרבלת מאד את יכולת ניתוח הנתונים. בממומן, ע"י הגדרות המרה (conversions) ניתן לדעת במדויק את מידת ההצלחה או אי הצלחה של כל קמפיין, מילת מפתח או מודעה.

 

חסרונות

1. מחיר - מחירי העלות לקליק בפרסום ממומן מאמירים כל הזמן. לאורך זמן המחיר לגולש בקידום ממומן גבוה בד"כ מהמחיר לגולש באורגני.

הקלקה שמקורה בתוצאות האורגניות אינה עולה כסף ועל כן הביטוי "מחיר לגולש באורגני" מתייחס לחישוב של עלות הקידום האורגני החודשית לחלק בכמות הגולשים שהגיעו מהאורגני באותו חודש (בניכוי כניסות אורגניות משם המותג).

2. כמות גולשים - כפי שצויין מעלה, עפ"י נתוני גוגל כמות ההקלקות על התוצאות הממומנות נמוכה בצורה משמעותית מכמות ההקלקות על התוצאות האורגניות.

3. הקידום הממומן מוגבל בתקציב יומי. ברגע שהתקציב היומי ממוצה, המודעות מפסיקות להופיע.

 

ערוצי שיווק משלימים

חשוב להבהיר נקודה אחת מרכזית - שני סוגי הקידום אינם סותרים זה את זה, כלומר, השאלה מקבלת משנה תוקף בעיקר כאשר מדובר בתקציבים נמוכים, אשר דורשים קפדנות יתרה בחלוקה נכונה של התמהיל.

כאשר מדובר בתקציבים גדולים יותר, רבים סבורים כי שילוב של שני סוגי הקידומים הוא האופציה האופטימלית, שכן הוא מאפשר גם כמות חשיפה גדולה יותר וגם כמות הקלקות גדולה יותר.

 

קמפיינים נקודתיים

במקרים בהם נדרשת העלאה מהירה של קמפיין לזמן מוקצב, כדוגמת מבצע מיוחד בתחום העיסוק של המפרסם, האורגני למעשה איננו אופציה. הגעה לתוצאות בקידום האורגני אורכת זמן ודורשת פעולות רבות. במקרים כאלה, הממומן הוא למעשה הפתרון היחיד והטוב ביותר.

בכל מקרה בו נדרשת תגובה מהירה ותוצאות מהירות הבחירה תהיה כמובן בקידום ממומן.

 

אתר חדש

כיוון שבאתר חדש ההתקדמות בתוצאות האורגניות היא לוקחת פרק זמן ארוך, מומלץ בד"כ לתמוך בקידום האורגני באמצעות קמפיין ממומן.

הקמפיין הממומן מייצר כניסות כבר מיום העבודה הראשון בזמן ההמתנה לתוצאות המיוחלות באורגני. 

 

האם הממומן תורם לעליה בתוצאות האורגניות?

התשובה הרשמית של גוגל: לא.

אבל... בואו נחשוב רגע בהגיון. אחד הפרמטרים שגוגל נותן להם ערך משמעותי בבואו לבחון אתר הוא ההתנהגות של הגולשים באתר והאינטראקציה שלהם איתו. אם אני בעל אתר חדש ואין לי עוד מיקומים בתוצאות האורגניות, מיעוט הגולשים באתר שלי יקשה על גוגל לנתח את האתר. הזרמת גולשים ע"י הממומן תיתן לגוגל כלי נוסף לנתח את האתר בין אם לחיוב ובין אם לשלילה.

יתרה מכך, אם בחרתי לפרסם בביטוי "מסחר במט"ח",  ונכנסו לאתר שלי גולשים מהממומן מהביטוי הנ"ל, יהא זה לא הגיוני מצד גוגל לא לבחון את הרלוונטיות שלי בביטוי זה בהתאם להתנהגות הגולשים שנכנסו.

עצם התשלום לגוגל בעבור הממומן אינו משפיע על המיקומים האורגניים של האתר, אך אין ספק כי הפעלת קמפיין ממומן, במיוחד לאתר חדש, או לאתר קיים בביטויים שאינו ממוקם בהם אורגנית גבוה נותנת לגוגל כלים לנתח את האתר עבור קבלת ה"ציון האורגני" שלו.   

 

אתר קטן

כאשר מדובר בעסק קטן עם יכולת מועטה מאד להשקיע בשינויים תכנותיים ובתחזוקה שוטפת של האתר מבחינת תכנים, נוטים עסקים רבים לוותר מראש על הקידום האורגני. זו לא בהכרח ההחלטה הנכונה. זה נכון שבמקרה כזה זה יהיה חכם לוותר על ה"מלחמה האורגנית" במילות המפתח התחרותיות, אך אין שום סיבה לא לבצע קידום אורגני לביטויי זנב ארוך, שגם במשאבים מועטים יחסית ניתן להגיע בהם לתוצאות.

 

הממומן ככלי להערכת הכדאיות האורגנית

כיוון שהגעה לתוצאות בקידום האורגני אורכת זמן רב, בעלי אתרים תוהים במידה מסוימת של צדק, האם גם כאשר יגיעו למיקומים אורגניים גבוהים, אילו מילות מפתח יניבו בסופו של דבר לקוחות משלמים. הרצה של test campaign בפרסום ממומן במספר ביטויים עשויה לספק נתונים באשר לאילו ביטויים כדאי להתרכז בקידום האורגני וכמה יהיה כדאי להשקיע בו.

 

תכנון לטווח ארוך

בסופו של דבר, בעל עסק אשר מאמין באתר האינטרנט שלו כמנוע צמיחה לטווח הארוך לא יכול לוותר על הקידום האורגני. בסופו של דבר, עם הגעה למיקומים גבוהים, הקידום האורגני מניב כמות כניסות גבוהה יותר ומשתלם יותר בעלות פר גולש.

 

אז מה עדיף?

כאמור, התמהיל האופטימלי הוא שילוב של השניים.

במידה והתקציב מוגבל יחסית, הבחירה הנכונה צריכה להיעשות לאחר שיקלול של מספר פרמטרים שונים.

תחום העיסוק, התקציב, השלב האבולוציוני של האתר ושל העסק, מטרת הפרסום, הרצון והיכולת להשיקע באתר ועוד...

פגישת ייעוץ עם חברת קידום אתרים אשר תשאל את השאלות הנכונות ותקבל מכם את המידע הדרוש לה, תוכל לייצר עבורכם את התמהיל הנכון ביותר בהתאם לצרכים וליכולות שלכם.

 

תוהים מה תמהיל השיווק הרלוונטי ביותר עבורכם?

איך לנצל נכון את התקציב? צרו עמנו קשר וקבלו ייעוץ חינם!

 

 

רוצים להמשיך ולהתעדכן בכל מה שחם בתחום קידום אתרים? בואו להיות חברים בדף ה-facebook שלנו.

 

אולי יעניין אותך גם: 

 

 

אודותינו

אפסייט קידום אתרים (לשעבר "נקסטרגט אינטראקטיב") עוסקת מזה 12 שנים (וואו, אנחנו מבוגרים) בקידום אתרים ושיווק און-ליין.

אנחנו מאמינים בשיווק ממוקד לצרכים שלכם תוך כדי למידה והבנה לפרטים של השירות או המוצר המוצע על ידכם.

הדבר היחיד שמניע אותנו הוא הצלחה. ההצלחה שלנו וההצלחה שלכם.

 

  

שמרו על קשר

קהילת ניו יורק 19, תל אביב

טלפון: 077-8855657

פקס: 03-5474645

דוא"ל: clients@upsite.co.il

     

פנייתך התקבלה.

נציג מטעמנו יצור עמך קשר בהקדם.

התרחשה שגיאה